Niet tevreden over je bestelde artikel? Wil je weten hoe retourneren bij ons in z’n werk gaat? Lees hier de antwoorden op de meest gestelde vragen!

Zodra we je retour hebben ontvangen en verwerkt, zorgen wij er voor dat je zo snel mogelijk je geld terugkrijgt. Het bedrag wordt teruggestort op de bankrekening waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt gedaan. Dit doen we via Mollie Payment, om het proces zo veilig en soepel mogelijk te laten verlopen. Houd er rekening mee dat de verwerkingstijd varieert, afhankelijk van je bank.

Ja, de retourkosten (lees: portokosten) zijn voor eigen rekening. Je kunt er ook voor kiezen om het product terug te brengen naar onze vestiging.
Je kan het artikel retourneren naar het volgende adres:
Het Rendement
T.a.v. (bestelnummer)
Avondsterweg 1T
8938AK Leeuwarden
Zodra wij het artikel in goede orde retour hebben ontvangen, crediteren wij het betaalde bedrag via "Mollie", onze payment organisatie.
Vul het formulier in
LET OP: vermeld bij 'toelichting' in het formulier dat het gaat om een postzending!
Wanneer je merkt dat de artikelen die je van ons hebt ontvangen beschadigd zijn of er iets mankeert, dan willen we je vragen dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Zodra we jouw melding hebben ontvangen, kijken we direct wat we voor je kunnen betekenen. Of het nu om een ruiling, reparatie of iets anders gaat, we komen altijd tot een passende oplossing. Dus schroom niet en informeer ons direct bij gebreken, zodat we samen naar de beste oplossing kunnen zoeken.
De mogelijkheid tot het annuleren van je bestelling is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de huidige status van je bestelling en de aard ervan. Hier zijn de belangrijkste overwegingen:
  1. Bestelling nog niet verwerkt: Als je je bestelling wilt annuleren en deze nog niet is verwerkt of verpakt, is annulering meestal mogelijk. In dit geval kun je contact met ons opnemen en zullen we ons best doen om je bestelling te annuleren.
  2. Rechtstreekse orders: Als je bestelling rechtstreeks van de fabrikant komt, kan annuleren complexer zijn. Het hangt af van het beleid van de fabrikant. Sommige fabrikanten staan annuleringen toe tot een bepaald punt in het productieproces, terwijl anderen geen annuleringen accepteren zodra de productie is gestart.
  3. Maatwerkbestellingen: Als je een maatwerkbestelling hebt geplaatst, zoals op maat gemaakte deuren of andere specifieke producten, is annuleren vaak beperkter. In de meeste gevallen is 24 uur na het plaatsen van de bestelling, wijzigen of annuleren niet meer mogelijk.
Het is belangrijk op te weten dat de annuleringsmogelijkheden vaak variëren en afhankelijk zijn van het specifieke product en de leverancier. Neem daarom altijd contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
De mogelijkheid tot het annuleren van je bestelling is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de huidige status van je bestelling en de aard ervan. Hier zijn de belangrijkste overwegingen:
  1. Bestelling nog niet verwerkt: Als je je bestelling wilt annuleren en deze nog niet is verwerkt of verpakt, is annulering meestal mogelijk. In dit geval kun je contact met ons opnemen en zullen we ons best doen om je bestelling te annuleren.
  2. Rechtstreekse orders: Als je bestelling rechtstreeks van de fabrikant komt, kan annuleren complexer zijn. Het hangt af van het beleid van de fabrikant. Sommige fabrikanten staan annuleringen toe tot een bepaald punt in het productieproces, terwijl anderen geen annuleringen accepteren zodra de productie is gestart.
  3. Maatwerkbestellingen: Als je een maatwerkbestelling hebt geplaatst, zoals op maat gemaakte deuren of andere specifieke producten, is annuleren vaak beperkter. In de meeste gevallen is 24 uur na het plaatsen van de bestelling, wijzigen of annuleren niet meer mogelijk.
Het is belangrijk op te weten dat de annuleringsmogelijkheden vaak variëren en afhankelijk zijn van het specifieke product en de leverancier. Neem daarom altijd contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Voldoet jouw retour aan de gestelde voorwaarden? Dan kun je bij ons een retour- of omruilverzoek indienen binnen 14 dagen na ontvangst van de materialen. Het is belangrijk dat je hierbij meerdere foto's van de producten toevoegt die je wilt retourneren. Hierdoor zijn wij in staat om jouw aanvraag beter te beoordelen. Na ontvangst van je aanvraag, gaan wij deze zorgvuldig beoordelen. Daarna nemen wij contact met je op waarin we je voorzien van verdere informatie betreffende jouw retourzending.
Retourneren of omruilen kan nagenoeg altijd, maar er moet wel aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
  • Vooraf aanmelden is verplicht.
  • Dien het verzoek uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst bij ons in.
  • Artikelen moeten in originele verpakking, onbeschadigd en ongebruikt retour gestuurd worden.
  • Artikelen die speciaal voor jouw op maat zijn gemaakt of speciaal voor jou zijn besteld, kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild.
Het is goed om te weten dat transport- en/of verwerkingskosten voor jouw rekening zijn. Je wordt vooraf geïnformeerd over de hoogte van dit bedrag.  
Vul het formulier in

Kom je er toch niet helemaal uit?